onsdag den 24. juli 2013

En omvej

Jeg har længe skullet sy en pude til min søn, så han kunne have støtte i ryggen,
når han sidder i sengen og læser. Og nu skulle det så være.
Stoffet havde jeg, men jeg manglede fyldet.
I min visdom tænkte jeg, at jeg vel kunne købe en billig pude i Jysk. 
Så turen gik på cykel i 35 graders varme til den anden ende af byen.
Mange puder blev besigtiget; nogle var for store, andre for små, nogle for tynde, andre for dyre.
Men jo, jeg fandt til sidst en stor pude, der kunne bruges. Billig var den dog ikke, 
og størrelsen var forkert, men det var der råd for
 Puden blev splittet ad. Jeg fandt et velegnet stof til inderpude i gemmerne, 
og en ny inderpude blev syet og fyldt. Så en yderpude og delene sat sammen.
Hmmmm!
Den var lidt vel tyk, og sønnike syntes ikke, den var så velegnet til formålet.
Så om igen.
Nu er inderpuden så syet igen.
Nu sidder jeg så tilbage med en pose fyldt med fyld.
Det kunne jeg nok have gjort både billigere og smartere.
Men det er som om, jeg ikke tænker helt klart i varmen.
Mange "hede"-hilsner :)
Marianne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar