mandag den 13. maj 2013

Ja, hvorfor ikke

Jeg har længe tænkt over, hvordan tulipanquilten skulle quiltes. Motivet er meget stiliseret, så jeg ville gerne have et quiltemønster, der kunne give noget liv og bevægelse. De sædvanlige quiltemønstre, som jeg plejer at anvende, duede ikke rigtig, syntes jeg.Så kiggede jeg lidt på displayet på min symaskine. Selv om det er en ældre dame, så har hun dog et og andet at byde på.
Og ja, jeg fandt denne syning, som, jeg synes, var meget passende. Det ligner en ranke med blade. Jeg har drejet tæppet lidt fra side til side, så at stikningen "svinger" lidt, og jeg har syet dem på øjemål, så de er ujævne og med forskellig afstand, det giver en rigtig god effekt og kontrast til det meget stillestående motiv. Man får nærmest indtryk af lidt vind, der blæser sagte gennem tulipanerne. Og ja, det gav liv til hele quilten.
Nu mangler så bare lukkekanten.
Ha´en skøn mandag.
Marianne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar