søndag den 19. maj 2019

Pude i tartan mønster

Uha, det er længe siden, jeg har skrevet et indlæg. Og det er ikke, fordi jeg ikke har syet.
 Mit sidste projekt er en pude i skotske tern, altså de uldstoffer, som man bruger til kilts
 Dette mønster hedder; Elliot
 Det er bare en rigtig sjov måde at sy patchwork på
 Jeg har valgt bruge mønstrede stoffer, men man kan sagtens sy det med ensfarvede 
 Bagsiden er sort med en lyserød lynlås
(Billedet er en rigtig dårlig farvegengivelse)
 Jeg quilter stykket på et stykke bomuldsstof. Jeg synes vat giver et for tykt forstykke, 
og hvad skal man så gøre med bagstykket? Skal det så også quiltes på vat?
Det kommer jeg udenom ved at quilte på tyndt stof. 
Samtidig opnår jeg, at alle sømme lukkes inde.
Jeg holder kursus i denne teknik.
Vil du med, så kontakt mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar