torsdag den 31. januar 2013

Den store forskel

Jeg er nået til quiltningen af et tæppe, som jeg gik i gang med for nogle uger siden, og jeg bliver så fascineret af, hvad quiltningen gør ved et tæppe.
 Her er et stykke, der endnu ikke er quiltet. Lidt kedeligt og intetsigende.
Og her er så et stykke, der er quiltet. Noget mere spændende. Jeg lagde ud med en større afstand mellem syningerne, men måtte konstatere, at det lignede hverken fugl eller fisk. Så prøvede jeg med den tætte, som jeg har set hos bl.a. Jacquie Gering. Og ja, den virker. Den fremhæver mønsteret i quilten, og det er jo det, der er meningen. Det er fantastisk, de mange muligheder der ligger i en hel almindelig lige-ud-syning. Se mere bl.a. her, og bliv inspireret til nye quiltemønstre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar